Theses

 

Offered Theses:

Detailed descriptions in german only. Interested and motivated students (with or without own topic) should contact Prof. Sarah Weigelt.

 

Ongoing Theses:

  • B.Sc., Maike Graf, Emotional sensitization and knowledge acquisition of elementary school children towards refugee children through a school-based intervention
  • M.Sc., Bianca Bode & Daniela Schillings: Creation and evaluation of a questionnaire on orientation and navigation skills in 6- to 12-year-old children
  • M.Sc., Amy Obreiter: The Independent Contributions of Visual Spatial and Temporal Attention in Developmental Dyslexia
  • M.Sc., Albert Anoschin: TBD

Completed Theses:

  • B.Sc., 2014, Katharina Sommer: Das Gesichtergedächtnis bei Kindergartenkindern. Entwicklung eines Verhaltensparadigmas mit Hilfe von Touch-Tablets.
  • B.Sc., 2015, Rebecka Röhnke: Haare und Hüte – die Beeinflussung der kindlichen Gesichtswahrnehmung durch gesichtsnahe Reize.
  • B.Sc., 2015, Ricarda Weiland: Development and validation of a mock-scanner training-programm
  • B.Sc., 2016, Jasmin Franke: Creation and evaluation of a database for body-stimuli (adolescents)
  • B.Sc., 2016, Luzie Mount: Development of social perception and memory abilities in 9-10 year old children and young adults
  • B.Sc., 2016, Sabina Polesch: Creation and evaluation of a database for body-stimuli (children)
  • B.Sc., 2016, Helen Prüfer: Face detection in preschool children (2-5 years)
  • B.Sc., 2016, Natascha Rosenthal: Rechts herum und links herum: Wie gut werden gedrehte Gesichter erinnert?
  • B.Sc., 2017, Alina Dette: Unterschiede zwischen Kindern und Erwachsenen bei zwei- und dreidimensionaler Gesichtswiedererkennung im polizeilichen Ermittlungskontext
  • B.Sc., 2017, Alexander Diel: Der Täter ist gesichtet: Der Zusammenhang zwischen Augenzeugenidentifikationen und der Leistung in einem standardisierten Gesichtswiedererkennungstest
  • B.Sc., 2017, Astrid Hönekopp: Body Coding Mechanisms in 9- to 10-Year-Old Children and Young Adults
  • B.Sc., 2017, Anna Sophie Müller: Geschlechtsunterschiede in der Wiedererkennung zwei- und dreidimensional präsentierter Gesichter im polizeilichen Ermittlungskontext
  • M.Sc., 2015, Guillermo Carbonell Carrasquilla: 3000 Faces
  • M.Sc., 2015, Tobias Meißner: Development of interhemispheric integration in elementary school children
  • M.Sc., 2016, Sophia Terwiel: Development of extinction learning during early childhood
  • M.Sc., 2017, Nils Nolte: Thinking with portals - taining spatial abilities by playing video games